Klanten bedanken doe je zo:

Iets liefs doen voor een klant van heel erg in je voordeel werken en is natuurlijk attent om te doen. Normaal gesproken brengt het uiteindelijk meer op dan dat het je kost. Dat klinkt super goed toch? Hier zijn een paar zakelijke bedankjes om te geven aan je klanten.

 

Bedankkaartje

Bedank je klant met een leuk kaartje. Dit kan je op een goedkope manier en op een hele persoonlijke manier doen. Je kan bijvoorbeeld een kaartje zo kant en klaar kopen maar het is natuurlijk nog leuker en persoonlijker als je het zelfs schrijft. Zo ziet de klant dat je in het kleinigheidje toch nog wat moeite in hebt gestopt. Zo laat je aan de klant zien dat je ze waardeert. Hierdoor zal de klant eerder terugkomen omdat ze het zo lief vonden. Dit is een goede manier om een klant te bedanken. 

 

Eetbare bedankjes

Liefde gaat door de maag zeggen ze altijd. Daarom is het altijd een goed idee om iets lekkers te geven aan je klanten als bedankje. Dit kan van alles zijn. Denk aan chocolaatjes of lekkere snoepjes. Dit is totaal geen duur bedankje maar toch leuk om te geven. Drank hoort ook bij deze categorie natuurlijk. Een flesje wijn of een lekker bierpakket is ook een goed bedankje om aan je klanten te geven. Let er wel op dat je wel zeker weet of de klant drinkt of niet. Het zou natuurlijk zonde zijn als je een flesje wijn geeft en je erachter komt dat de klant geen alcohol drinkt. 

 

Korting

Korting is iets wat iedereen leuk vindt om te krijgen. Je kan korting geven via een actie maar wat al helemaal een verrassing is, is als je het onverwachts geeft. Zo is het iets persoonlijker en zal de klant dit heel erg waarderen. Dit hoef je natuurlijk niet bij elke klant te doen. Doe dit bijvoorbeeld als een klant een grote aankoop heeft gedaan in je winkel. Zo laat je zien dat je het heel erg waardeert dat de klant in jouw winkel een grote aankoop doet. Zo laat je je klant speciaal voelen en zal de klant eerder terugkomt om te shoppen. Zo krijg je ook een vriendelijke band met de klant. Als het niet kan dan kan het niet natuurlijk. Je moet niet elke klant korting gaan geven als het financieel niet lukt.

 

Gratis producten/monsters

Gratis producten of monsters is een goede manier om de klant te laten zien dat je de klant waardeert. Je kan een klein product of een monster mee geven. Dit si niet alleen de manier om te laten zien dat je je klanten waardeert maar dit is ook nog is goede reclame voor je winkel. Zo geven de het product dat je gratis hebben gekregen een kans en als ze het een fijn product vinden zullen de klanten eerder terugkomen om het product te kopen. Plus iedereen wordt blij van gratis dingetjes en zullen het hierdoor dus ook eerder uitproberen dan het zelf te kopen.

Author: admin

Share This Post On