Heb jij een internationale webwinkel of ben je van plan om je shop uit te breiden naar andere landen? Dan deze wij graag onze expertise met je om ervoor te zorgen dat je geen stappen vergeet en alles op de juiste manier aanpakt.
De technische aspecten na laten kijken
Mocht het voor jezelf de eerste keer zijn dat je een webshop internationaal opzet, dan zijn er een aantal dingen waar je op moet letten. Veel technische aspecten kunnen over het hoofd worden gezien en al snel worden vergeten. Slim is daarom om het door een expert na te laten kijken. Hoe is je webshop opgebouwd in de code, heb je hreflang tags voor de verschillende landen en zijn alle andere zaken aan de achterkant goed opgezet? Hier lees je nog een interessant artikel met algemene tips voor de technische kant bij het opzetten voor je webshop.
Land voor land opzetten meer voordelen
Zet een nieuwe webshop op en wil je hem in een keer in alle landen online gooien of doe je het land voor lang? Wanneer je de mogelijkheid hebt, dan is het in veel gevallen interessanter om het land voor land te doen in plaats van alle landen in een keer. Bij eventuele fouten heb je er slechts last van alleen in dat bepaalde landen en minder snel in alle landen tegelijker.
Ook heb je op deze manier de mogelijkheid om je echt eerst op een bepaald land te richten en daarna 100% de focus te leggen op het volgende land. Alle kleine foutjes haal je er zo steeds sneller uit en daarnaast kan het dus beter worden geperfectioneerd.
Content is king
Content is king is een uitspraak die je waarschijnlijk wel vaker hebt gehoord. De content in het ene land werkt daarnaast ook niet hetzelfde als in het andere land. En slechte content, als het nou over de grammatica gaat of over de schrijfstijl of andere zaken, is niet goed voor de conversies. Helemaal op de lange termijn kan slechte content een slechte invloed hebben op je prestaties.
Besteedt daarom de nodige aandacht aan de content die op je site staat. Wij raden je daarom aan om een vertaalbureau in te huren. Het inhuren van een vertaalbureau zorgt ervoor dat je er met zekerheid vanuit kan gaan dat de content ook daadwerkelijk aanslaat op je site. Dit gaat altijd boven de optie om het automatisch te laten vertalen.